Llegim amb Montserrat M. Vilardosa








1. Quin fou el teu primer llibre?

No recordo el meu primer llibre. Em van ensenyar a llegir als 3 anys i vaig créixer entre llibres. Recordo amb molt de carinyo "Els viatges de Marco Polo".

2. Quin/s llibre/s tens ara a la capçalera del llit?

Ara en tinc uns quaranta (la meva tauleta de nit és molt gran ;P) i, a part d'alguna novel·la de lladres i serenos, la resta dels llibres no me'ls llegeixo mai "d'una tirada", pel que ara hi tinc: els Assaigs de Montaigne, La (des)educación de Chomsky, La búsqueda de la lengua perfecta d'Umberto Eco, Plantem cara de Joan Solà. També en tinc un parell de Balzac, de Simone de Beauvoir en francès, Faulkner i John Irving en català (que el meu anglès és molt patètic), Sóc vertical de Sylvia Plath, Antologia poética de Celso Emilio Ferreiro, en gallec i un parell de llibres, en francès també, sobre teoria política actual i la crisi econòmica. Ja ho sé, sembla un caos, però és un caos "controlat", tots estan començats i els vaig llegint a trossets :)


3. Quin és el teu racó preferit per llegir?

Tots els llocs del món són bons per llegir. He llegit molt a la cua del banc o a Hisenda :)

4. Digues un llibre que no hagis llegit.

No llegeixo mai cap llibre signat per la Maria Aurèlia Capmany. He arribat a llegir coses realment infumables, però l'únic llibre que em vaig veure incapaç de passar del primer capítol va ser d'aquesta autora. Això si no comptem els best-sellers, no llegiré mai en Larsson, per exemple, no m'interessa.



5. Una lectura inoblidable...

Depèn del que s'entengui per "inoblidable", tinc uns quants llibres que rellegeixo contínuament, que entenc que són imprescindibles per a mi i la meva existència. Des de la Ilíada, tota l'obra de Shakespeare, la Commedia de Dante, l'Eneida, l'obra de Ciceró, podria seguir fins a uns 500 més o menys. :-)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"