Llegim amb Víctor Pàmies








1. Quin fou el teu primer llibre?

Del meu primer llibre no en tinc record. Pel que voltava per casa (sóc el cinquè de vuit germans), segur que havia de ser algun còmic ("TBO", "Patufet", herois Marvel...) o novel·leta per a més grans.

Sempre m'ha agradat molt llegir. De fet, des de molt petit practicava les lletres i els números sumant les xifres de les matrícules a mida que anava caminant i deixant enrere cotxes o llegint tots i cadascun dels rètols que trobava pel carrer.

Malauradament els records de llibres que tinc, de quan era petit, són majoritàriament còmics, contes o novel·les en castellà, perquè el català passava moltes dificultats a finals dels 60, els meus primers anys de lector.

2. Quin/s llibre/s tens ara a la capçalera del llit?

A la capçalera del llit no hi tinc gaire llibres, perquè no hi llegeixo, al llit, habitualment. Quan pujo a l'habitació és que ja no m'aguanto de son i hi vaig a dormir. Però hi tinc des de fa molt temps (l'hauré d'acabar algun dia) El món de Sofia, de Jostein Gaarder.

Prenent-me com una licència metafòrica això dels llibres de la capçalera del llit, a la bossa de passeig acostumo a dur 2-3 llibres (generalment sobre refranys, proverbis o paremiologia en general), la meva passió des de fa més d'una quinzena d'anys. I la taula de l'estudi (i sovint la del menjador) acostuma a ser plena de llibres que consulto per motius diversos, o que acabo d'adquirir i encara no he classificat i endreçat a la biblioteca.
3. Quin és el teu racó preferit per llegir?

Per a la lectura s'ha d'estar còmode. No hi ha res com un bon sofà o un balancí. Encara que, malauradament, sempre acabo llegint allà on puc (majoritàriament al tren, durant els trajectes d'anada i tornada de casa a la feina).

4. Digues un llibre que no hagis llegit.

Molts. Seria inacabable dir-los tots. Alguns, perquè ni tan sols sé que s'han publicat mai, altres perquè són escrits en alguna llengua que no domino, altres perquè no els he trobat. Tenint en compte que puc llegir una quarantena llarga de llibres a l'any, he de ser una mica selectiu amb les meves lectures.

Per exemple, no sóc gaire de Best sellers, i la trilogia Millenium de Stieg Larsson no l'he poguda començar, malgrat les bones crítiques i recomanacions que he rebut.
5. Una lectura inoblidable…
El perfum, de Patrick Suskind o El nom de la rosa, d'Umberto Eco, em van meravellar. O Cien años de soledad, de Gabriel García Márquez. També seria una llista inacabable.

Comentaris

  1. Caram, Roser, ha arribat calent, calent. Enviat i publicat. :-)

    Gràcies per fer-me recordar els meus primers dies de lector i a reflexionar una mica sobre com i què llegeixo. Espero que aquestes reflexions puguin resultar també útils per algú altre.

    ResponElimina
  2. Hola Víctor! Sóc ràpida perquè tu has sigut ràpid amb les respostes :-)
    Aquesta entrevista serveix per conèixer lectors i també per a compartir les lectures amb d'altres persones, si a més tot això és útil per d'altres persones, millor!

    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Francesc Xavier Simarro3 de gener del 2010, a les 17:14

    Destaco el detall del llibre a mig llegir que comenta en Victor Pàmies. Jo també ho faig. Hi ha llibres que començo, els deixo durant una temporada i els reprenc més endavant, o els oblido.
    F. Xavier Simarro.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"