Llegir Poesia: I tu què llegeixes?







L'altre dia en una atmosfera de te i pastes dolces, una amistat de fa anys em va preguntar: "-i tu què llegeixes?" I jo en aquell moment vaig respondre: "-Darrerament estic llegint llibres de poesia. D'un temps ençà he començat a llegir poesia. Normalment, em ve de gust llegir novel·les, narracions breus, o inclús alguna obra de teatre; fins llavors la poesia esdevenia un gènere més aviat com a element d'estudi durant els anys de carrera, que no pas una lectura escollida,però arrel del 25è aniversari de la mort de Joan Vinyoli, he encetat aquesta nova etapa lectora de la mà de la seva obra El callat. I em va enamorar tant aquella manera d'escriure poesia, que he continuat el camí amb Antología de Miguel Hernández, els versos del qual em van encantar i m'han inspirat per escriure alguns "posts" poètics. I ara, continuo aquesta etapa lectora amb Els estius de Josep Porcar, perquè també és bo llegir autors de la literatura catalana,balear,valenciana actual. Estic en un moment vital en el qual tinc tants projectes per dur a terme a nivell professional, que la poesia em permet una escapatòria necessària perquè l'equilibri entre la vida professional i l'oci sigui harmònic. Agraeixo als poetes la seva tasca, perquè gràcies als seus versos sublims tenim un oasi on podem somniar.

Comentaris

  1. F. Xavier Simarro Montané.4 de gener del 2010, a les 18:49

    Com a poeta, gràcies per la part que em correspon. Comentant el que diu la cita de la part superior no sé si canto ni si els lectors estan a les meves mans ( quina responsabilitat! ) Ho estan les paraules i l'ús que en faig. Es un treball intens, difícil i un xic misteriòs. Et recomano: "Pedra foguera" Antologia de poesia jove dels Països Catalans. Edicions Documenta Balear. Són 208 pàgines de bona poesia. Pots consultar: www.documentabalear.com
    F. Xavier Simarro.

    ResponElimina
  2. Hola F. Xavier! Moltes gràcies per la informació, ja em miraré la pàgina web que em recomanes tan amablement.

    Salutacions ben cordials.

    ResponElimina
  3. Hola arlequí....

    Per casualitat m'he topat amb el teu blog. Bé, igual questa poesia et diverteix: http://www.robertduran.net/Poema%20de%20Paris%20a%20Helena3.pdf

    Salut.

    ResponElimina
  4. Hola RDC! Moltes gràcies per la recomanació!

    Salutacions ben cordials.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"