El Qüestionari: Pere Martí




















Aquí teniu la primera entrevista per a escriptors/res del 2011 a l'escriptor Pere Martí que ha contestat amablement El Qüestionari.


1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?

Jo diria que Vint mil llegües de viatge submarí, de Jules Verne (en castellà en aquell temps, és clar), tot i que també recordo especialment les Pàgines viscudes de Josep M. Folch i Torres.


2. Quan et vas adonar que t’agradava escriure?

De molt jove, quan vaig començar a col·laborar a la revista del meu poble, Sant Quirze de Besora, titulada Rebombori.


3. Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?

En bona part sí, tot i que em decantaria més per la Teoria de l’Ham poètic de Josep Carner que, molt i molt sintèticament, fa que la inspiració cal aprofitar-la i treballar-la.


4. Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?

De la nacional jo diria que Josep Carner. De la universal, possiblement Shakespeare.



5. Digues una cita literària.

Doncs una que per desgràcia cada vegada sembla que es tingui menys en compte, per part de molts escriptors, i això que hauria de ser gairebé la divisa de tots: “La teva ànima és la teva llengua.” (Baltasar Porcel)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"