25 anys sense Espriu a la blogosfera: 22/02/10





Logo ideat i cedit per Blogs de Lletres


Tot va començar després de l'homenatge blogosfèric a Joan Amades, quan en Víctor Pàmies em va deixar un comentari recordant-me que el mes de febrer tocava homenatjar Salvador Espriu. Aleshores, sense adonar-me'n un bon dia vaig penjar al blog un text per demanar als i a les blocaires que el dia 22 de febrer del 2010 pengessin un post sobre la figura i/o obra d'Espriu. Així a poc a poc, en Pàmies em va anar assessorant per on havia d'anar. Des dels primers dies ja vaig rebre cinc correus de cinc persones que volien participar-hi, i cada dia augmentava la llista. El més sorprenent és que no fou un homenatge d'un sol dia, fou un homenatge de tota una setmana, amb una participació massiva de més de 300 blocaires que van fer la seva aportació penjant el post que cadascú va triar per a recordar aquest escriptor tan singular. Després em vaig veure al programa Internauta de Vicent Partal a Catalunya Ràdio explicant com havia començat tot, i per què ho havia començat. Fou una experiència extraordinària, i inoblidable, fou així com vaig redescobrir qui fou i què va deixar escrit Salvador Espriu. Potser la blogosfera és més que un simple concepte que fa referència a uns quants blocaires enganxats a un ordinardor, potser aquest gran espai ens serveix per a remmemorar figures de la literatura catalana universal d'una manera eclèctica.

Comentaris

  1. Ja fa un any d'allò de l'Espriu? COm passa el temps!

    I el que ha plogut des d'aleshores!

    REalment va ser tot una fita i va marcar un punt d'inflexió en la manera d'organitzar aquests homenatges.

    ResponElimina
  2. Salut, Roser! Et deixe el meu petit homenatge al grandíssim poeta Salvador Espriu (amb data de 23 de febrer de 2010) per si vols afegir-lo al teu inventari: http://parlemdunaltracosa.blogspot.com/2010/02/que-sepharad-visqui-eternament.html

    Espere que l'estudi vaja bé.
    :)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"