Literatura i emocions




Fa un parell d'anys, que vaig iniciar una nova aventura, el Màster d'Arts i Humanitats de la UOC. Entre les moltes matèries que ja he cursat, en destacaré dues, que estan orientades a preparar als alumnes per a un futur Treball Final de Màster. El curs passat, vaig començar un futur projecte d'investigació a partir del tema la literatura i les emocions que poden expressar els adolescents tant de Batxillerat com de l'ESO quan llegeixen literatura en llengua catalana. Per a elaborar aquest esbòs del que voldria que fos aquest projecte, vaig fer un grup de discussió amb alumnes de 2n de Batxillerat dels i de les nois i noies que el 2014-2015 acaben aquesta etapa de l'institut Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenet. Aquest grup va ser gravat, i girava entorn d'un guió on jo, com a moderadora, els feia preguntes en relació amb les lectures que havíem fet en el primer any de Batxillerat a Literatura Catalana, i en el 2n curs, en la matèria de Llengua catalana i literatura. Enguany, he entrevistat a dos escriptors, Gemma Lienas i Rodolfo Del Hoyo, que han escrit obres adreçades a lectors i lectores infantils i juvenils, i per tant, els vaig fer preguntes entorn a la lectura amb els adolescents, i relacionat amb les emocions. També he passat unes entrevistes al meu grup de tutorands de 1r B, fent preguntes entorn a les lectures fetes enguany per tal que ells expressessin les seves emocions. El cert és que això m'ha fet descobrir que relacionar literatura i emocions és una bona combinació per motivar als infants i als adolescents en l'hàbit de la lectura, ja sigui en català, o en qualsevol altra llengua del món. He après com diferents llibres i personatges poden propiciar diverses emocions positives o negatives en nois i noies de 12 o 18 anys. Ha estat una experiència molt enriquidora que avui comparteixo amb vosaltres.

Comentaris

  1. tot el que sigui implicació per fer gran el coneixement dels joves és genial i si a més es pot fer despertant el seu interès millor que millor

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"