L’autenticitat moderna de Lorca i l’autenticitat postmoderna en l’actualitat.






4. L’autenticitat moderna de Lorca i l’autenticitat postmoderna en l’actualitat.

Actualment, autors com Potter (2010)[1] neguen que estiguem renunciant a la cerca de l’autenticitat, argumentant que ha esdevingut una obsessió perillosa perquè ens aboca a una actitud antisocial, anti conformista i competitiva, que privilegia l’autorealització i l’autodescobriment, per sobre de qualsevol compromís col·lectiu.

En cap dels dos casos, ni el grup La Barraca  de Lorca ni el grup de Santa Coloma, Lauta, fomenten actituds antisocials, i competitives.[2]

Detrás de La Barraca está el ministerio de Instrucción Pública de la II república, a cuyo frente está Giner de los Ríos. El proyecto se crea en 1931. Su objetivo fue llevar el teatro clásico español a zonas con poca actividad cultural en la península. Fue una extraordinaria iniciativa en la que se unieron la administración de la república e intelectuales y artistas. Desde luego, el espíritu de la Barraca influyó, de alguna manera, en los grupos de teatro independiente.







[1] R. Martínez Sanmartí, Cultura i mercat. Editorial UOC. Barcelona. 2012. Pàgines, 72-73.
[2] R. Caño Valls, “Entrevista a Petry Jiménez y Carlos Quesada”. Annex aquest treball. 2016.
[3] R. Caño Valls “Entrevista a Petry Jiménez y Carlos Quesada”. Annex aquest treball. 2016.

[4] R. Caño Valls “Entrevista a Petry Jiménez y Carlos Quesada”. Annex aquest treball. 2016

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