Lectures compartides: Cims Borrascosos



Els dies i nits estiuencs ens regalen temps lliure per recuperar vells amors: llegir llibres en paper. Arran d'una recomanació a twitter de l'obra Cims Borrascosos d'Emily Brönte, i després d'haver llegit una biografia de les germanes Brönte, al passar per la Casa del Llibre em vaig comprar el llibre de butxaca. Vaig començar a llegir-lo i no vaig poder parar, i si no m'erro me'l vaig llegir en dues setmanes aproximadament. No sé si s'ha valorat prou aquesta obra del Romanticisme anglès. D'entrada, hi ha una perfecta barreja de veus narratives des del primer fins al darrer capítol. I encara que hom pugui endevinar des del principi que hi haurà tragèdies, donat el caràcter romàntic de la novel·la, el fet és que la trama, la narració, els personatges tot hipnotitza al lector/a des de la primera línia. Tot i que un dels protagonistes és titllat de "dimoni" per les seves accions, la manera de construir el personatge fa que el lector/a tingui el cor dividit. L'entramat de relacions fraternals, i amoroses entre els diferents protagonistes és teixida amb una bella harmonia. Res no és gratuït, ni res no hi sobra. La descripció dels paisatges dels Cims Borrascosos et fa sentir que tu ets allà, i que ets part de la història, l'ambient solitari i misteriós que traspua entre els diferents personatges protagonistes, antagonistes i secundaris et trasllada al Romanticisme del segle XIX. Realment, Emily Brönte va escriure una obra mestra que recomano llegir.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"