El Qüestionari: Rubén Garcia Cebollero








1. Quin llibre et va fer entrar al món de la literatura?
L'illa del tresor, de Robert Louis Stevenson. O bé Crónica de una muerte anunciada, de Gabriel García Márquez.

2. Quan et vas adonar que t'agradava escriure?
De petit, en escoltar "a un olmo viejo" de Machado encara no ho sabia però havia començat a voler ser poeta. Després amb catorze anys a Literatura ens van fer escriure el final d'un conte, la professora va triar el meu i el de l'autor, els va llegir i va preguntar a la gent quin els hi agradava més. Tots, menys jo, van triar el meu. Ho vaig sentir pel Max Aub, però m'havia adonat què podia escriure bé. Escriure és més important que publicar.

3. Creus que és cert allò que deia Picasso: la inspiració es troba treballant?
Sí, i tant: t'inspires "transpirant". Qualsevol esportista sua molt per arribar a la competició. De la mateixa forma l'escriptor també ha de fer-ho. Bé o malament. Amb o sense les muses. Esperar acostuma a signifcar mandra. Pensar ja és altra cosa.

4. Quin autor de la literatura clàssica t'ha marcat més?
No sóc conscient que m'hagi marcat un autor o una autora més que d'altres. Sóc fill de la tradició grecollatina però hi ha tantes altres que m'agraden que seria injust triar un únic autor. M'agraden Catul, Safo, Homer, Tàcit, Aristòfanes i un llarg etcètera;)

5. Digues una cita literària.
Goethe: l'horitzó no es mou si tu no et mous.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"