El Qüestionari: Oriol Izquierdo












1.Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?

Em costa recordar-ne només un. Si reculo fins a la infantesa em tornen sempre a la memòria el viatge meravellós de Nils Holgersson i les aventures d'en Massagran. Després, sobretot, la poesia de Palau i Fabre, Màrius Torres, Machado i Salvat.

2.Quan et vas adonar que t’agradava escriure?
Potser m'hi vaig començar a fer il·lusions als dotze anys, i els primers temptejos deuen ser dels quinze o setze.

3.Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?
Si no treballes la inspiració només t'ajudarà a perdre't en l'autocomplaença més estèril.

4.Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?
Potser el Faust de Goethe o la solitud de Robinson Crusoe. O no, ben mirat, em sembla que qui més ha pesat ha estat Kafka.

5.Digues una cita literària.
Últimament trobo i retrobo unes paraules que podem atribuir a Vinyoli i a Hölderlin, i que no sabria desmentir: "El que perdura ho funden els poetes."

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"