El Qüestionari: Esperança Camps


















  1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?

Si et refereixes a quins van ser els primers llibres que vaig tenir, els dos primers que record com a propis són dos volums molt ben il·lustrats de Heidi i Mujercitas. També record que el meu pare em va regalar els dos llibres que ell estimava més de quan era un al·lot: Las aventuras de Tom Sawyer.


  1. Quan et vas adonar que t’agradava escriure?

Del que em vaig adonar quan era molt petita és que m’agradava explicar històries, explicar el que veia i em passava, i per això em vaig fer periodista. I crec que de manera inevitable em vaig fer escriptora.


  1. Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?

Sí i no. Una novel·la no la pots escriure si no t’hi asseus hores i hores. Amb tot, en qualsevol moment et pot venir una idea, una història, una situació al cap per la novel·la que estàs escrivint. A mi em passa, sobretot, conduint o caminant. Es tracta d’observar, escoltar i relacionar.


  1. Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?

Em marquen totes les lectures que faig. Les primeres i les últimes. Amb tot, record la impressió que em va causar El árbol de la ciencia, que vaig llegir a l’institut. I La regenta o Tiempo de silencio, que també eren lectures obligatòries que a mi em van resultar gratíssimes. A la mateixa època de l’institut vaig descobrir Mercè Rodoreda, Carme Riera, Carme Gil de Biedma....


  1. Digues una cita literària.

És de Virginia Woolf i no sé si és textual, però més o menys és així: “Què necessiten les dones per a escriure bones novel·les? Independència econòmica i personal, és a dir, una habitació pròpia”



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"