El Qüestionari: Sílvia Alcàntara






















1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?
No puc pas parlar d'un sol llibre, hauria de parlar de molts. Començant per la literatura catalana, la russa, la francesa, l'alemanya, la italiana. I, sobretot, els clàssics. Podria dir que la novel·la que em va introduir més en el món de la literatura va ser La divina comèdia.

2. Quan et vas adonar que t'agradava escriure?
Ja ho he dit moltíssimes vegades: fins que no vaig aprendre la meva llengua, no vaig sentir aquesta necessitat de treure tot el que portava a dins.

3. Creus que és cert allò que deia Picasso: la inspiració es troba treballant?
I tant! Hi estic completament d'acord. Cela també deia: si ha de venir la inspiració que em trobi treballant.


4. Quin autor de la literatura clàssica t'ha marcat més?
També n'hi ha uns quants: Homer, Dante, Bassani, Mann, Kafka, Flaubert, Duras, Parker, Allan Poe, Tolstoi, Dostoiveski, Txèkhov, Platònov, Saramago, Virgínia Woolf, Marguerite Yourcenar, Delibes, Borges, Cortázar, García Márquez, Calders, Moncada, Caterina Albert, Mercè Rodoreda, Sagarra, etc..., etc...


5. Digues una cita literària.
Pots fer el que vulguis, però tot el que facis, estima-ho.


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"