L'entrevista blocaire: El quadern de l'apuntador









1. Quin any vas crear el teu primer bloc?
Crec que el primer va ser cap a la tardor del 2005. En aquell moment presentava un programa de ràdio a Catalunya Música els diumenges al matí i se'm va acudir avançar a través d'un blog els continguts abans de l'emissió, alhora que es convertia en l'arxiu del que s'anava fent al programa. Per aquella època també en vaig crear d'altres, com un amb enllaços a blogs i webs d'altre gent, i un altre que recollia informacions i curiositats musicals.
2. Bloc o blog?
Jo sempre he posat blog, per recomanació de la UAL (la Unitat d'Assessorament Lingüístic de Catalunya Ràdio), però sóc més de 'blocaire' que de 'bloguer'. M'estan bé les dues variants.
3."Un bloc s'alimenta dels comentaris dels lectors", creus que és veritat?
Depèn del cas. Si parlem d'El quadern de l'apuntador, que és un blog sobretot informatiu, de novetats i curiositats relacionades amb el món de la música clàssica, el que més agraeixo és saber que allò que fas, allò que escrius, fa un servei i és d'utilitat per algú. Quan ho veus per escrit, a través d'un comentari, et fa feliç. També és molt gratificant quan t'enteres que algú et llegeix des de fa temps i l'interessa el que fas, encara que mai hagi deixat un comentari.
4. Què t'ha aportat el bloc?
Sobretot practicar l'escriptura, que era un dels aspectes que vull potenciar encara. Havia notat que havia fet moltes hores de ràdio i necessitava diversificar la meva activitat al voltant del món de la música. Per això va néixer El quadern de l'apuntador, tot i que en blogs anteriors ja havia fet coses semblants. T'ajuda també a organitzar-te la informació, tenint clar que cada dia -o quasi cada dia- penjaràs alguna cosa, intentant que sigui variada i atractiva.
5. Cita un bloc i digues per què
Potser em quedo amb el del Guillem Carbonell (www.guillemcarbonell.cat). És d'aquells blogs que es fixen en la lletra petita de la vida quotidiana a la ciutat de Barcelona. Informacions que molt sovint no trobarem als grans mitjans però que formen part també del dia a dia de la capital.

Comentaris

  1. Estic amb vosaltres: blog però blocaire, m'encanta escriure i aquest és un bon mitjà per fer-ho, agraeixo molt els comentaris, però si no n'hi han... segueixo..... i el meu blog "de capçalera" també és el d'en Guillem Carbonell.... gràcies a ell em vaig acabar d'enganxar a aquest món...

    ResponElimina
  2. Gràcies per la teva aportació al blog Critticart!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"