L'article: La cultura que bevem des del bressol















Imatges preses de la xarxa

Des que som petits, els nostres adults ens acosten a les biblioteques per a llegir els primers llibres. També ens porten al teatre per veure obres de teatre. Recordo que l'any 1979, vaig tenir la sort de veure l'espectacle Antaviana de Dagoll Dagom, de la mà dels contes de Pere Calders. D'ençà d'aleshores em vaig enamorar de les paraules plenes de sentits, de les obres i dels personatges. Més tard quan tenia uns onze anys, la professora ens duia a la biblioteca, triàvem un llibre i el llegíem. Vaig triar el llibre Utinghami, el rei de la boira de la Mercè Canela. I aquella història em va encantar. Un llibre, una obra n'han portat d'altres, i així és com he begut la cultura des del bressol. I és que al llarg de la vida, llegim quantitat de llibres, anem a quantitat d'exposicions culturals, gaudim de moltíssimes obres de teatre, i tot això ens forma no només culturalment sinó també com a persones. La literatura, l'art de vegades com deia Aristòtil és una mimesi de la realitat. És clar que no hem de confondre realitat i ficció perquè són dos móns diferents però no incompatibles, sinó que un necessita de l'altre i viceversa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"