4. L’autenticitat
moderna de Lorca i l’autenticitat postmoderna en l’actualitat.
Actualment, autors com Potter (2010)[1]
neguen que estiguem renunciant a la cerca de l’autenticitat, argumentant que ha esdevingut una obsessió perillosa perquè
ens aboca a una actitud antisocial, anti conformista i competitiva, que
privilegia l’autorealització i l’autodescobriment, per sobre de qualsevol
compromís col·lectiu.
En cap dels dos casos, ni el grup La Barraca de Lorca ni el
grup de Santa Coloma, Lauta, fomenten
actituds antisocials, i competitives.[2]
Detrás de La Barraca está el
ministerio de Instrucción Pública de la II república, a cuyo frente está Giner
de los Ríos. El proyecto se crea en 1931. Su objetivo fue llevar el teatro
clásico español a zonas con poca actividad cultural en la península. Fue una
extraordinaria iniciativa en la que se unieron la administración de la
república e intelectuales y artistas. Desde luego, el espíritu de la Barraca
influyó, de alguna manera, en los grupos de teatro independiente.
[1] R. Martínez Sanmartí, Cultura i mercat. Editorial UOC.
Barcelona. 2012. Pàgines, 72-73.
[2] R. Caño Valls, “Entrevista
a Petry Jiménez y Carlos Quesada”. Annex aquest treball. 2016.
[3] R. Caño Valls “Entrevista
a Petry Jiménez y Carlos Quesada”. Annex aquest treball. 2016.
[4] R. Caño Valls “Entrevista
a Petry Jiménez y Carlos Quesada”. Annex aquest treball. 2016
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