Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés
Vicent Andrés Estellés va escriure el poema "Els amants" que més tard Ovidi Montllor va convertir en una cançó d'amor. El poema comença citant un dels grans poetes de la literatura medieval, Ausiàs March: La carn vol la carn. A aquesta citació li segueix un vers que esdevé una mena de tornada de tot el poema: No hi havia a València dos amants com nosaltres. Des dels primers versos Vicent Andrés Estellés descriu un amor carnal i real i el compara amb l'amor ideal de Petrarca, de López Picó, Carles Riba o Bécquer. És a dir, pren un tema clàssic de la literatura universal: l'amor ideal i/o espiritual i el contraposa a l'amor carnal, un amor que ell descriu en aquests versos: El nostre amor és un amor brusc i salvatge,/ i tenim l'enyorança amarga de la terra,/ d'anar a rebolcons entre besos i arraps. I d'una bella manera el poeta juga amb aquests dos tipus d'amor, l'espiritual i el carnal. I en el darrer vers, és quan el poeta ens confessa
Bones,
ResponEliminaopino que la crítica pot fer descobrir una obra, però a l'hora de l'èxit el boca orella hi fa molt més.
Bon maig!!!
Decisivament no, però tot ajuda
ResponEliminaEn massa casos hi influeix de manera determinant (i la massa ja se sap...) Però bé, personalment no em fie massa de les crítiiques, preferisc no saber massa coses sobre una obra abans de llegir-la.
ResponElimina... Respecto molt la tasca dels crítics literaris, la realitat del seu ofici va més enllà del que des de fora es veu, i la seva opinió és un factor més que influeix en la trajectòria d'un llibre. Però, personalment com a lectora, quan agafo un llibre, prefereixo no guiar-me massa ni de campanyes de màrqueting, ni de crítiques, ni de modes i sí, per altres factors que considero més importants...
ResponEliminaCrec que sí, en general els mass media actualment tenen una influència innegable. Pense que la crítica literària influeix el la massa de lectors, si més no, quan una obra surt al mercat. Però després, amb el pas del temps tot reposa i una obra potser entrarà en declivi o, contràriament, es mantindrà vigent independentment del que la crítica literària digués en el seu moment, i ho farà per ella mateixa, per les seues qualitats i la seua relació amb els lectors.
ResponEliminaNo sé, jo ho veig així.
El boca-orella és la millor campanya que pot tenir un llibre. Les crítiques m'agrada llegir-les sempre en pots aprendre alguna cosa, això sí sempre i quan siguin positives i no destraleres.
ResponEliminaPortaba un cuant temps escribint i ara també m´he pasat als blogs. Veig que tu ja ets un expert. Podrias donarme si us plau la teva opinió sobre el meu blog http://diaridelgreg.wordpress.com/
ResponEliminaDe vegades l'èxit l'implenta un bon marketing.
ResponElimina"El pont dels jueus" Crítics i lectors dient a la vegada que és una merda però com que el marketing el bombardeja continuament quan la gent va a una llibreria i no sap que comprar, ¿què compra?, el que recorda.
I consti que no tinc res contra aquest bon home....