Homenatges: Miguel Hernández



















Fa poc vaig topar amb la Antología Poética de Miguel Hernández de la biblioteca particular que tinc a casa. El vaig començar a llegir, dins de la meva etapa com a lectora de poesia i de seguida la seva veu poètica em va capitvar. La poesia de Miguel Hernández abraça diferents temàtiques (temes socials, temes universals com l'amor i la mort) amb un estil poètic propi. Enguany se celebra el centenari del poeta, i aquest homenatge ens permet descobrir o redescobrir la seva poesia. Aquí teniu us deixo amb el poeta Gota de agua del llibre Perito en lunas perquè aneu fent boca i vulgueu continuar llegint-lo:
Gota: segundo de agua, desemboca, de la cueva, llovida ya, en el viento: se reanuda en su origen por la roca, igual que una chumbera de momento. Cojo la ubre fruncida, y a mi boca su vida, que otra mata aun muerta, siento venir, tras los renglones evasivos de la lluvia, ya puntos suspensivos.

Comentaris

Francesc Arnau ha dit…
Apassionant la poesia de Miguel Hernández, i també la seua correspondència, que vaig llegir a l'Obra Completa que tenen a la Biblioteca del meu poble.
Arlequí ha dit…
Traducció del comentari japonès: Tamotsu cor amor Naka, l'amor d'avis es va reunir Hitomi.

Entrades populars d'aquest blog

Paisatges literaris: Xiuxiueigs

Platea: Moustache

Gràcies