diumenge, 22 de setembre del 2024

(Post 1760) Un dia de l'Arlequí a la Setmana del Llibre en Català

 

Un estiu més que ens diu adéu. Enguany, les pluges ens recorden que la tardor ja és aquí. Tornem a la rutina laboral, i aquells dies de platja o de viatges ara esdevenen un record inesborrable. Un any més, torna la Setmana del llibre en català. És d'aquelles activitats culturals que ens alegra saber que formen part del nostre calendari cultural i lector. 

Hem deixat el moll de la fusta, i la catedral, per l'Arc de Triomf. Potser canvia el lloc, però un cop, ets allà, i comences a veure els diferents estants, te'n oblides. Primer vaig visitar l'estant de totes les revistes en català, i haig de dir que fa goig veure que cada dia aquest "món" creix més i més. I tot que em vaig dir, no avui no compraré, al final, un número de la revista Els marges em va robar el cor. Després, vaig passejar pels diferents estants. Hi havia una xerrada d'un oftalmòleg, de qui no en conec el nom, qui parlava de la importància de llegir en bones condicions per a la vista, així com recomanava sobretot el llibre en paper, perquè és la millor opció per als nostres ulls. 

Caminant, caminant hi havia un munt de parades, amb un munt de llibres, difícils de destriar... i encara més difícil comprar-los tots. 

Finalment, vaig veure el llibre que feia temps em tenia el cor robat: Història d'un piano, de Ramon Gener. És gruixut, i per un moment, vaig pensar no, que ara no és moment, però finalment, vaig endur-me'l.

Seguidament, vaig acabar la visita amb la presentació del llibre d'una autora que no coneixia, Laia Aguilar, qui presentava un nou llibre "Tots els mars". Va fer una presentació molt interessant d'aquest nou llibre siutat a Formentera. 


I així fou com enmig d'una pluja suau, es va cloure la visita a la Setmana del Llibre en català.